FIGBC:n viestintätyöpaja pidettiin maanantaina 20.6. Kuunari Helenen kyydissä. Työpajan alustajana kuultiin viestinnän parissa pitkän uran tehneen Jussi Lähteen kokemuksia viestintäpelistä mediaverhon takana.

Vaikuttamistyön ammattilainen Jussi Lähde korosti keskittymistä tiettyihin alasta kiiinnostuneisiin poliitikkoihin, päättäjiin ja toimittajiin. Jussi Lähteen mukaan keskeistä FIGBC:n profiloitumisen ja brändäyksen kannalta on yhdistyksen ydinviestin muodostaminen yhdessä jäsenistön kanssa. Viestin tulisi jättää kuulijalle pysyvä muistijälki FIGBC:n identiteetistä ja kärkiteemoista.

Päivän aikana pienryhmiin jakautunut porukka työsti tavoitetiloja ja toimintamalleja viestinnän päämääristä. Kesän ja syksyn aikana on tarkoitus tunnistaa päättäjät ja toimittajat, joita kutsutaan mm. aamiaistapaamisiin ja tutustumismatkoille vihreän rakentamisen kohteisiin yhdessä jäsenten kanssa.

Työpajassa korostettiin kaksisuuntaisen viestinnän edistämistä. On tärkeää saada toimiva tiedonkulku FIGBC:stä jäsenille, mutta myös toisin päin. Kaksisuuntaista viestintää toteutetaan kesän jälkeen mm. jäsenkyselyllä ja sosiaalisen median sovelluksilla. FIGBC:n nettisivuille tuotetaan myös jäsenistöä palveleva kattava tietokanta.

Lue tilaisuuden tuloksista lisää työpajaraportista

Share →

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*